Vrieskou, sneeuw en paddenstoelen - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Dorinde Herkink - WaarBenJij.nu Vrieskou, sneeuw en paddenstoelen - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Dorinde Herkink - WaarBenJij.nu

Vrieskou, sneeuw en paddenstoelen

Blijf op de hoogte en volg Dorinde

06 Oktober 2014 | Finland, Jyväskylä

Hyvää iltaa!

Ja echt! De eerste sneeuwvlokken zijn hier al gevallen. Helaas niet goed genoeg om te blijven liggen, maar toch bijzonder om midden in September sneeuw te zien. De temperatuur ligt hier inmiddels rond het vriespunt en het is al bijna onmogelijk om zonder sjaal, muts en handschoenen de deur uit te gaan en bij thuiskomst de sauna in te duiken.
Ik voel me al helemaal thuis hier en kan me al bijna niet voorstellen hoe het is om over een paar maanden weer naar Nederland te gaan.

Afgelopen vrijdag zijn we naar het bos gegaan op zoek naar paddenstoelen, waar het op het moment vol mee staat. Echte typisch rood met witte stippen paddenstoelen, geel/bruine paddenstoelen van minstens 15 centimeter, zalmpaddenstoelen, en nog 100 soorten. Het bos waar we liepen was adembenemend met felgroen/blauw mos, uitzichten waar je kippenvel van krijgt en natuurlijk de vele paddenstoelen!

Verder is mijn felpaarse overall binnen. Een studentikoos, oversized, volgeplakt met patches ding die iedere student hier draagt. Het doel?: zoveel mogelijk patches binnenhalen en erop plakken, welke je krijgt of moet kopen bij studentenfeesten en evenementen. Ik vind hem vooral handig om als sneeuwpak te gebruiken straks.
Gezien het einde van het blok nadert is het op dit moment vooral even flink studeren. (of nou goed.. Het 'Finse' flink studeren).

Voor komende Donderdag staat St. Petersburg op de planning, waar ik nu vooral naar uit kijk.

Näkemiin!

• 13 Oktober 2014 - 22:46

Elisabeth Min:

Hallo Dorinde, wat een prachtige foto`s van rood met witte paddestoelen in het mos naast een koude Dorinde met muts en sjaal in mooi Jyväskylä. Hoe was het in St. Petersburg? Heb je genoten? Zullen we van de week even bellen? Liefs en kus mama.